Sæt struktur på et forløb

Organiser din læring ved hjælp af iiii-modellen. De 4 i’er hjælper med at indrette en session eller et emne i et Learning Management System. Det gælder både face-2face undervisning, blended eller online undervisning. Ligegyldigt om det er F2F eller online undervisning, så er det supervigtigt, at deltagerne møder relevante instruktioner, så de ved hvad de præcist skal gøre hvornår og hvordan? Og ikke hele tiden har behov for at spørge om det.

Struktur et forløb eller en session ved at bruge de 4 i’er:

instruktion – Underviser giver en tydelig instruktion om hvad der skal ske i ugen Brug billeder og video eller og en tidslinie

information – Studerende tilegner sig viden. Præsenter med fx ikoner, hvilke Tekster, Video, lyd etc. der er informationskilder i ugen

interaktivitet – Deltagere interagerer med system, hinanden og undervisere. Deltagere motiveres og engageres i forløbet via Læringsaktiviteter (se skabelon til Læringsaktiviteter

i-(e)valuering – Underviser sikrer sig, at deltagerne når læringsmålene for denne lektion/uge/tema etc. via en form for evaluering

Kilde: ‘Design Fremtidens Uddannelse Kollaborativt’, kap. Fra storyboard til læringsaktiviteter i et givent Learning Management System, Nørregaard L.; Holm A., 2017